Hydraulisch platform

Ondertussen staat het platform helemaal op zijn plaats en is het in bedrijf gesteld.
Van de eerste bewegingen is een film gemaakt die u hier kunt bekijken.

Hier ziet U het hydraulisch platform dat wij zullen gaan gebruiken voor onze A320 simulator.
Dit platform is geschonken door
Stichting de Link te Someren.
 
Hier ziet U de roll-cylinder en het kleppenhuis met de twee proportionele Moog-ventielen.
De hydraulische-pompinstallatie staat klaar om te worden getransporteerd naar onze tweede werkplaats.
De pomp daadwerkelijk op transport.
Op deze foto ziet U alleen nog de pomp met 3 standaardkleppen en de accumulator aan de linkerzijde.
De situatie voor revisie en ombouw van de pompinstallatie.
De oude motor met de oliekoeler aan de linkerzijde.
Onze nieuwe drie-fasen motor van 5,5KW.
Na een grondige verfbeurt de nieuwe motor gemonteerd op de pompbak.
De ster-driehoek motorstart-schakeling voordat deze werd bedraad.
Hier ziet U de motorstart-schakeling nadat deze is bedraad.
Na een grondige revisie van het platform kwam het weer terug om definitief in de simulator-put te worden geplaatst.
Met de bestaande kettingtakel wordt het platform in de put gehesen.
 
De landing van het platform.
 
Na het aftekenen van de gaten voor de chemische-ankers, werden met een diamandboor de 11 gaten geboord.
Wanneer de gaten zijn geboord worden de ankers met een boormachine, welke voorzien is van een speciale dop, met grote kracht in de gaten geplaatst.
 
Het overzicht van de 11 ankers.
De ankers zijn bewust langer dan nodig, doch wanneer achteraf blijkt dat het platform toch hoger dient te staan, is het eenvoudig blokken te plaatsen voor de verhoging.
Het platform staat op rubberplaatjes om kleine hoogte verschillen te compenseren.
 
Gelukkig paste het platform perfect over de ankers.
U ziet ook al de elektrische voorbereiding in de put.
Tevens zijn 2 slagvaste TL-armaturen aangebracht als werkverlichting in de put.
 
Hier ziet u de 2 hydraulische proportionele kleppen van het merk Moog.
Deze kleppen kunnen de cylinders heel nauwkeurig regelen.
De kleppen zijn gereviseeerd en getest.
Ook is het blok helemaal gereinigd, klaar om te worden aangesloten op de hydraulische koppelingen.
Een revisie van de 3 cylinders bleek ook nodig.
Op de foto ziet u boven de pitch-cylinder.
In het midden de roll-cylinder en onder de cylinder van de gate.
De gate-cylinder is op de gate aangesloten.
Voordat de simulator kan bewegen volgt eerst een pitch-up commando, waarna de gate-cylinder de gate laat zakken.
Hierna mag de simulator alle bewegingen maken.
De lekbak voor de hydraulisch pomp is op een vel rubber geplaatst.
In de takel hangt de pomp voor de definitieve plaatsing.
 
Koppelingen van de hydraulische slangen worden hydraulisch aangeperst.
 
Na maanden wachten kunnen wij voor het eerst de olie in de tank gieten.
De pomp werd gestart en het platform kwam direct in beweging.
Op dit moment nog zonder sturing van de Moog-ventielen.
Deze volledig natuurlijke beweging ontstond door de oppervlakte verschillen van de twee zuigerkanten.
De aansluiting van de gate-cylinder is met dunnere leiding geschied.
Hier ziet u de Moog-Ventielen met hun stuurkabels, volledig aangesloten op de hydraulisch-leidingen.
Links in beeld ziet u de Roll-cylinder van het platform.
Van onder naar boven gezien de Pitch-cylinder.
Dit zijn de eerste bewegingen van het platform.
Om de neussteunen van de cockpit aan het motionplatform te kunnen bevestigen, zijn er twee steunen uit RVS gemaakt.
Deze steunen zijn vastgeschroefd aan het platform.
 
Vanuit de werkplaatst begint de reis naar het motionplatform.
Wij gaan de cockpit nu boven op het platform plaatsen.
Allereerst wordt de cockpit boven de put gereden en daarna opgetakeld.
Zo beweegt het platform met de gemonteerde cockpit.

Electronica onderdelen online Hosting www.sekerishosting.nl Winkel spartamet onderdelen met shop