Jammer genoeg was de cockpit net te kort om een instructeurs station in te richten en werd besloten deze met effectief 15cm te verlengen. |
|
|
|
|
De bovenzijde was een lastig begin, maar gelukkig kregen wij de slag te pakken. |
|
|
We zijn zowel links als rechts al over de helft met het aanbrengen van de aluminium beplating. |
|
|
|
|
|
|
Eindelijk werd de onderzijde bereikt, doch er werden nog vele honderden popnagels verbruikt. |
|
|
Nu de beplating aangebracht was, hadden we het probleem dat de achterzijde nog niet vlak was en ook nog niet goed haaks ten opzichte van de cockpit vloer was. |
|
|
De cockpit werd horizontaal geplaatst en goed afgetekend.
Hierna met de elektrische knabbelschaar in 5 minuten op maat geknipt.
Zie hier het resultaat. |
De hoekcontructie moest ook worden verlengd om later het nieuwe frame aan te bevestigen. |
|
|
Er werd veel vuil verwijderd en hier is nog de oude mecanovloer te zien welke hierna
werd gesloopt. |
In de voorgrond ziet u nog het oude frame waar de cockpit op rustte. |
|
|
|
|
Vele katrollen en montagesteunen werden verwijderd om zo ruimte te maken voor de nieuwe constructie.
Ook moest er ruimte worden gemaakt voor 5 speakers welke onder de vloer
worden gemonteerd. |
Twee dwarsverbindingen worden weer hersteld en een sleuf die in de bodem was geslepen wordt weer gedicht. |
|
|
|
|
Het eerste paneel om de cockpit mee af te werken wordt pas gemaakt. |
|
|
Aan de rechterzijde moest uiteraard de hoekconstructie worden aangebracht. |
|
|
|
|
Het verticale hoekprofiel voor de wand en de deurconstructie wordt verdikt met een te verlijmen deel trespa. |
De toekomstige deur wordt gepast om een goed idee te krijgen van de doorgang en op lengte gemaakt. |
|
|
|
|
De rechter deurstijl ondergaat dezelfde stappen in de opbouw. |
Een bijzonder moment om de cockpit dicht te zien. De sfeer verandert onmiddellijk.
|
|
|
|
|
De dwarsstijl boven de deur was gemaakt en werd voorbereid op de komst van het houten bovenpaneel.
Een van de scharnieren in roestvaststaal. De deur is snel te verwijderen middels de te verwijderen pen. |
|
|
Na de montage van de scharnieren het eerste moment dat de deur vrij kan bewegen. |
|
|
|
|
Vanuit de cockpit de deur en rechts ziet u het instructeurs station. |
|
|